فنرهای قالب  ISO 10243

فنرهای قالب  ISO 10243
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/31 0 نظر

فنرهای قالب  ISO 10243 : می دانیم که فنر (Spring) به وسیله ای که خاصیت کشسانی و ارتجاعی داشته باشد اتلاق می گردد . این حالت ارتجاعی نیز به تعریفی ساده تر بدین معناست که شئ مذکور در برابر تغییر شکل از خود مقاومت نشان داده و در صورت اعمال نیرو به آن و عوض شدن شکل خود ، در صدد بازگشت به حالت اولیه اش بر می آید ؛ لذا با توجه به این تعریف ، انرژی کشسانی در قید و بند حالت خاصی از ماده قرار نداشته و هر ماهیتی (مانند یک ماده ژلاتینی که پس از فشرده و برداشته شدن فشار از روی آن به حالت اولیه اش باز می گردد ) پتانسیل فنر بودن را دارد . لازم به ذکر است که F یا نیرو ، X یا میزان تغییر شکل و همچنین k  یا ثابت فنر که میزان تغییر شکل یک فنر و نیروی وارد بر آن را مشخص می کنند ، در همه مواد وجود دارند ولی از آنجایی که در اکثر مواد (مثلاً جامدات) بسیار ناچیز است ، عملاً محاسبه نمی شود .

با گذر از این توضیحات به فنرهای قالب  ISO 10243 می رسیم . فنرهای قالب  ISO 10243 که به Die springs یا فنر بستر نیز معروفند ، مدل خاصی از این محصولات پر اهمیت صنعتی می باشند که با استفاده در ساختار دستگاه های پرس ، فیکسچر ها ، کوپلینگ ها ، سایر ماشین آلات بر پایه فشار و خرید و فروش مته ، بار زیاد و نیروی قابل توجهی را تحمل کرده و باز می گردانند . در قالب سازی ، فنرهای قالب  ISO 10243 به عنوان بستری که زیر محصول در شرف ساخت قرار می گیرند ، پس از فرود آمدن سنبه یا نازل فشار روی محصول ، قسمت های مختلف آن را به بیرون پرتاب کرده (که اگر وجود نداشت قسمت های مختلف ورق مورد نظر در بستر دستگاه گیر می کرد) و آماده پذیرایی از ورق های بعدی می شود .

در انتخاب فنرهای قالب  ISO 10243 برای دستگاه های پرس ، قطر ، طول و جنس فنر (جنس فنر میزان مقاومت آن را مشخص می کند) بسیار تعیین کننده بوده و انتخاب نا صحیح آن به زود خراب شدن ابزار و یا عدم کارایی موثرش ختم می گردد . به همین دلیل مجموعه های تولید کننده این نوع فنر با تعریف استاندارد هایی واضح و در دسترس ، شرایط استفاده بهینه از این محصولات را فراهم آورده اند . در این دسته بندی ، فنر ها با 6 رنگ بنفش ، سبز ، آبی ، قرمز ، زرد و خاکستری مشخص می شوند که به ترتیب برای فشار بسیار کم ،کم ، متوسط ، نسبتا ًزیاد ، زیاد و فوق العاده زیاد استفاده می گردند .

برای خرید انواع مته دریل کلیک کنید. 

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین محصولات و تخفیف ها در ایمیل خود با خبر شوید...